-ckvsite-
E-mail: pieterbrongers@hotmail.nl
De theorie in de les
Ik kan me niet heel veel theorie in de lessen herinneren. We hebben wel aan het begin van de periode de opdracht besproken en toen had u daar iets over gezegd. Ik geloof niet dat er no andere theorie was. Wat er wel was, was handige informatie om te weten.
Positief: Het was handig.
Negatief: We hebben heel weinig gekregen. Dit o.a. omdat we als klas nogal veel praten.
De culturele activiteit
Ik vond de culturele activiteit interessant. Ik heb toen ook een kijkje gekregen achter de schermen bij bijvoorbeeld Shaun the sheep. Verder leerden we onze nieuwe klasgenoten een beetje kennen.
Positief: Interessant en ik leerde m’n nieuwe klas kennen.
Negatief: We hadden een paar problemen met het licht en de overdracht van de camera naar het scherm.
Het maken van de praktische opdracht
Ik vond het maken van de praktische opdracht zwaar. Het was een hele grote opdracht en dan is het prettig als je al veel in de les afhebt. Dit was bij ons niet het geval. Er werd in de les slecht gewerkt waardoor heel veel thuis moest. Na het project dacht ik wel van: Het project was zo slecht nog niet maar tijdens de opdracht dacht er daar niet zo over. Toen geen het niet vlot, moest ik best veel thuis doen, was de les het achtste uur en we hadden onenigheid over de hoeveelheid.
Ik heb er niet zo veel van geleerd. Ik zou niet weten wat ik later aan deze mythe zou hebben of wat ik er verder door zou kunnen.
Positief: De opdracht was (bij nader inzien) wel leuk.
Negatief: De samenwerking, de hoeveelheid, de verhouding met de andere klas.
Het presenteren van de opdracht aan de klas
Het presenteren van de opdracht ging beter dan ik had verwacht. We hadden maar heel kort geoefend en toch hebben we er een voldoende voor gekregen. Op een aantal momenten ging het wat minder. Iemand wist bijvoorbeeld niet wat we moesten doen. Hij had het helemaal niet doorgelezen. Ook was het toneelspelen niet altijd even goed.
Ik heb wel geleerd om zonder oefening toch iets neer te zetten.
Positief: We hebben een voldoende gehaald en ik heb een beetje leren toneelspelen.
Negatief: Het stuk ging niet overal even vloeiend.
De presentaties van andere groepen
De twee die ik goed vond waren:
Die van Dorien, Linda, Elise: Hun filmpje was heel goed. Het was een duidelijk verhaal en iedereen speelde het goed. Soms stond het beeld een kwartslag gedraaid maar dat maakt niet zoveel uit.
Die van Remco, Joël, Eline, Anouk en Marianne: Hun filmpje vond ik ook goed. Niet iedereen kwam er in voor maar wij er wel in voor kwamen deden het grappig. Er zat humor in het verhaal en de cameraposities waren goed. Dat was bijvoorbeeld bij het stuk met de oppergod en ook bij gesprekken dat het beeld switchte van de een naar de ander.
© 2014 Alle rechten voorbehouden.