-ckvsite-
E-mail: pieterbrongers@hotmail.nl
De theorie in de les
De theorie in de lessen vond ik wel interessant. Ik vind alles wat met het maken van een film te maken heeft heel boeiend. We hadden het in de les bijvoorbeeld over het green screen en camerastandpunten. Dat gaf me ook wel inspiratie bij het maken van onze eigen film. Ik was degene die alles filmde en heeft bewerkt. Bij het filmen lette ik wel op de verschillende camerastandpunten e.d.. Het is niet zo dat ik zonder de theorie in de les, niks zou kunnen doen maar het gaf me wel in om met ons filmpje bezig te gaan.
De culturele activiteit
Ik weet niet wat ik van de culturele activiteit vind. Het is een aantal vragen beantwoorden over een film die ik heb bekeken maar ik weet niet of ik het leuk vind of niet. Verder heb ik er een beetje van geleerd wat een diepere gedachte van een film zou kunnen zijn of wat voor soort film het is.
Het maken van de praktische opdracht
Het maken van de praktische opdracht vond ik heel leuk om te doen. Zoals ik al zei, vind ik alles achter de schermen bij het maken van een film heel interessant. Ik vond het leuk nu zelf een film te maken. Bijvoorbeeld het editen vond ik leuk. Ook al is de software van Movie Maker niet de allerbeste die er is, ik heb wel dingen kunnen leren. Het is me gelukt om afbeeldingen in een filmshot te doen, zonder dat het geluid onderbroken wordt. Dat kon ik eerder niet en heb ik geleerd. Ook heb ik geleerd hoe YouTube werkt wanneer je iets wil uploaden.
De samenwerking bij het maken van de film ging prima. We hebben tijdens de lessen dat we met de film bezig moesten, goed gewerkt aan het verhaal. Naast de lessen hebben Dorien en Marianne het verhaal met storyboard afgemaakt. Nadat we hadden gefilmd, waren Dorien en Marianne na schooltijd vrij van CKV en ging ik alles in elkaar zetten. Al met al hebben we ieders kwaliteit en interesse goed gebruikt en hebben we een mooi resultaat afgeleverd.
Het presenteren aan de klas
Het presenteren van de film aan de klas ging redelijk maar het kon beter. Mensen vonden het raar dat beelden elkaar afwisselden. Daarnaast weet ik niet of iedereen het verhaal zo begreep als wij het hadden bedoeld. We hadden misschien voor de klas ons verhaal moeten uitleggen. Er zat namelijk wel een diepere gedachte in de film en die wilden we op een bepaalde manier uitten. Dat was jammer genoeg niet zo goed in de film te zien.
De presentaties van andere groepen
Groep met het dierenlied: Het groepje met het dierenlied was goed in elkaar gezet. Want op het moment dat in het liedje een nieuw dier werd besproken, kwam er ook een nieuw dier in beeld. Daarnaast was het effect bij de olifant goed.
Groep van Remco: Ik heb het filmpje niet gezien. Maar ik ben er zeker van dat dat filmpje heel grappig is. Ik weet helemaal zeker dat het beter is dat de grote groep met dubsmash. Die groep had geen verhaallijn e.d.. Van de film van het groepje van Remco weet ik dat die er wel is. Zonder het filmpje gezien te hebben, durf ik te zeggen dat die ook goed is.
© 2014 Alle rechten voorbehouden.